Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji
Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych
Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora IT
Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji oraz kwalifikacji
W ramach obchodów sześćdziesięciolecia traktatów rzymskich Komisja Europejska zorganizowała 23 marca br. w Rzymie Dzień Technologii Cyfrowych, w którym uczestniczyli ministrowie krajów UE zajmujący się w swoich krajach nauką, badaniami i cyfryzacją.
28 marca 2017 r. odbyło się Seminarium konsultacyjno - informacyjne dla interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, które zorganizował Instytut Badań Edukacyjnych.
Tylko do najbliższego piątku można wziąć udział w kolejnej edycji badania Harvey Nash/KPMG. Badanie realizowane już dziewiętnasty raz i jest częścią jednego z najbardziej kompleksowych raportów globalnych dotyczących szeroko pojętej roli Liderów IT.
Zachęcamy do wzięcia udziału w ankiecie: badanie liderów IT
14 marca w hotelu Novotel w Warszawie członkowie prezydium Rady wzięli udział w konferencji „Poziom 5 – brakujące ogniwo. Społeczeństwo, uczelnia, rynek pracy.” zorganizowanej przez Fundację Rektorów Polskich (FRP) oraz Pearson Central Europe. Jest to szczególnie istotne zagadnienie dla podnoszenia kompetencji kadr zawodowych w Polsce w kontekście zadań, przed którymi stoi nasza Rada, jak i z uwagi na trwające prace nad rządowym projektem reformy szkolnictwa wyższego. Patronat nad wydarzeniem objęły MEN i MNiSW.
Jak przekonują przedstawiciele FRP, zmiany powinny uwzględnić wprowadzenie tzw. „krótkich cykli kształcenia”, co ma przyczynić się m.in. do wyrównania szans edukacyjnych i zwiększenia perspektyw absolwentów szkół średnich na rynku pracy. O szansach i możliwościach związanych z wdrożeniem zmian debatowali przedstawiciele świata akademickiego oraz rządu w kontekście przedstawionego przez organizatorów konferencji podsumowania trzyletniego projektu badawczego, w ramach którego przeanalizowano możliwość wprowadzenia przez polskie uczelnie tzw. krótkich cykli kształcenia”. Punktem wyjścia do proponowanych zmian jest Polska Rama Kwalifikacji (PRK), czyli system porządkujący wiedzę i kompetencje uzyskiwane w poszczególnych etapach kształcenia w Polsce. Zdaniem organizatorów konferencji, w ramach PRK występuje „brakujące ogniwo”, poziom 5, odpowiadające tzw. krótkim cyklom kształcenia. Poziom ten jest w wielu krajach europejskich wypełniony przez edukację zawodową i znajduje się na liście poziomów zdefiniowanych w procesie bolońskim.
Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników
Łącznie odwiedziło nas: 78126 osób
Lider projektu: Polskie Towarzystwo Informatyczne |
Partner projektu: Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji |
Projekt POWR.02.12.00-00-0002/16 współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego |
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zrozumiałem”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies